Tykání/vykání, oslovení, pozdrav… Jaké další společné znaky by měla mít Vaše zákaznická péče?

Proč vůbec řešit společné znaky komunikace

Každá větší společnost má přesně definované své logo, barvy, korporátní identitu, své produkty a služby s unikátními jmény. To vše pro vyjádření svého zaměření, svých hodnot a dalších prvků, které ji činí unikátní oproti konkurenci.

Společné znaky komunikace také dovolují identifikovat vaši společnost. V tomto případě zákaznickou péči. Jednotný styl, který takto vzniká, podporuje vaši image důvěryhodného a profesionálního partnera. Platí, že pozici a úrovni, kterou firma reprezentuje, by měla odpovídat také úroveň komunikace a zákaznické péče.

Cíle

Cílem je, aby se cítil váš zákazník při komunikaci s Vámi dobře. V běžném životě to funguje automaticky. Pokud děláte elektro, budete používat styl a výrazy, které jsou zde typické. Zákazník uvidí, že jste člověk z branže a bude Vám důvěřovat.

Jaké znaky komunikace jsou důležité

Následující znaky jsou nejčastější a nejvíce viditelné, a proto by je měli používat stejně všichni operátoři na všech kanálech:

  • Tykání/vykání
  • Pozdrav, uvedení komunikace (dobrý den, ahoj…)
  • Oslovení: jméno i příjmení, pouze jméno, přezdívka
  • Ukončení komunikace, pozdrav (Přeji hezký den, mějte se hezky…)
  • Podpis operátora: jméno i příjmení, pouze jméno, značka

Váš kodex sociálních sítí a použití informací

Kodex jsou podmínky, za kterých chcete působit a komunikovat na sociálních sítích nebo v online prostředí a které ukazují, podle jakých pravidel chcete, aby vzájemná komunikace probíhala.

Kodex může být umístěn například v popisu Vaší facebookové stránky. Můžete ho ale vytvořit i obecněji pro celou online komunikaci a umístit na Vašem webu. V tomto směru může obsahovat také informace o použití cookies na webu nebo o zpracování získaných informací.

Co v komunikaci dovolit a co ne

Mezi důležité aspekty online komunikace patří také to, co v rámci komunikace dovolíte a co ne. Nepřípustné bývá například použití vulgárních výrazů, spamování a samozřejmě pak chování proti právům jiných uživatelů. Pokud tyto informace uvedete ve Vašem kodexu, můžete v každém takovém případě na něj rychle odkázat a zamezit nežádoucímu efektu.

Jak na společné znaky komunikace

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *